fbpx

Konfigurator produktu – jego rodzaj i rola w biznesie.

3.12.2020 2 min

 

Co to jest konfigurator produktów?

Jak wspomnieliśmy w poprzednim poście, konfigurator produktów to narzędzie ułatwiające proces zakupowy Twoim odbiorcom. Aplikacja ta umożliwia personalizację produktu poprzez dopasowanie dedykowanych dla niego komponentów. Najczęściej spotykanymi, czy to w sklepach internetowych, czy na stronach www (np.producentów) są konfiguratory produktów 2D oraz 3D. Istnieją również oparte o pytania konfiguratory ułatwiające dobór najlepiej dopasowanych produktów.

Aktualne badania Gemius dla E-commerce Polska 2020 pokazują, że 73% badanych internautów kupuje online. Jest to wzrost o 11 p.p  w stosunku do poprzedniego roku. 

Zatem warto zadbać – w sklepie internetowym czy na swojej stronie www –  o dostęp do takich właśnie rozwiązań pozwalających z jednej strony odbiorcom na łatwe zakupy, a z drugiej biznesom na efektywną sprzedaż.

 

Przykładowe rodzaje konfiguratorów.

Aktualnie na rynku istnieje wiele konfiguratorów produktów online, zarówno rozwiązania tzw. “pudełkowe”, jak i stworzone dla konkretnego biznesu z ściśle dopasowanymi funkcjonalnościami.

Te, na które chcemy zwrócić szczególną uwagę to popularne konfiguratory 2D, oraz ułatwiające dobór produktu konfiguratory oparte o pytania. 

To co wyróżnia Konfigurator 2D to prezentowana dwuwymiarowa wizualizacja produktu w czasie rzeczywistym, w efekcie czego klient ma możliwość bliższego przyjrzenia się temu co tworzy. Umieszczając dodatki, zmieniając kolory, wprowadzając wymiary, itd., personalizuje on swój projekt, aby odpowiadał jego indywidualnym potrzebom.

Kreatory doboru produktu, jest z kolei oparty o serię pytań skierowanych do odbiorcy, który jest przeprowadzany przez indywidualną ścieżkę, zależną od jego odpowiedzi. W efekcie końcowym prezentowany jest najbardziej dopasowany dla jego potrzeb produkt(y), który może od razu kupić. 

Tego typu aplikacje polecamy w przypadku kiedy zakup oferowanych produktów wymaga wiedzy technicznej odbiorców czy też szczegółowych konsultacji z obsługą sklepu. 

Oba przedstawione rodzaje dopasowanych rozwiązań cechuje, między innymi: 

  • dostępność, a przez co możliwość dłuższego zatrzymania uwagi klienta,
  •  wygoda użytkowania – od tworzenia po zakup, które to wpływają na pozytywne odczucia emocjonalne względem marki i produktu.

 

Na co warto zwrócić uwagę podczas wyboru konfiguratora?

Aby jednak dobrać odpowiednie rozwiązanie dla swojego biznesu potrzeba jest spojrzenia na niego z kilku perspektyw. Co należy zatem brać pod uwagę? 

  • Potrzeby Twoich klientów,
  • dotychczasową ścieżkę zakupową, którą przechodził Twój klient,
  • problemy pojawiające się na tej ścieżce,
  • czas, który klient potrzebował, aby uzyskać informacje,
  • czas jaki poświęciłeś lub zamierzasz poświęcać na obsługę zamówień personalizowanych, doradztwo, itp.,
  • inne ważne informacje, które płyną zarówno z wewnątrz Twojej firmy, jak i od klientów,
  • analizę konkurencji, która pozwoli zastanowić się nad tym, czym chcesz wyróżnić swoje rozwiązanie.

 

Inaczej analiza ta będzie wyglądała kiedy jesteś np. producentem i oferujesz już produkty spersonalizowane, a zamówienia odbywają się poprzez kontakt osobisty lub mailowy. Inaczej natomiast, gdy przenosisz biznes do internetu i potrzebujesz kreatora na start.

Z badań opinii konsumentów na temat ich doświadczeń w obszarze personalizacji – jako jednego z filarów Customers Experience wynika, iż prawdziwa personalizacja bazuje na głębokim zrozumieniu potrzeb klienckich. 

Dlatego istotne jest poznanie indywidualnych potrzeb swoich odbiorców oraz ich realizacja, m.in. za pomocą intuicyjnego oraz budującego pozytywne wrażenia narzędzia.

Zatem, kiedy już uda Ci się zebrać wszystkie ważne dla Ciebie informacje zgłoś się do nas, a my wysłuchamy Twojego pomysłu, podzielimy się z Tobą posiadanym doświadczeniem w budowie dedykowanych kreatorów oraz doradzimy i wycenimy Twój projekt. 

 

Źródła:

www.gemius.pl ; https://www.gemius.pl/agencje-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html
https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/pl/pdf/2017/05/pl-Raport-KPMG-w-Polsce-Jak-budowac-pozytywne-doswiadczenia-klientow-top-100-brands.pdf

#konfiguratorproduktow

#rozwiązaniedlaproducentów

#dedykowanaaplikacja

Mogą zainteresować Cię również

Informujemy, że nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Prosimy Cię o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w Polityce Prywatności.
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies we wskazanych w niej celach (w tym profilowanie), prosimy o wyłączenie cookies w przeglądarce lub opuszczenie strony.