fbpx

Personalizacja za pomocą konfiguratora – przykłady branż

Personalizacja za pomocą konfiguratora – przykłady branż Personalizacja za pomocą konfiguratora – przykłady branż

Przykładowe branże, w których sprawdzają się konfiguratory.

Konfigurator produktu wyróżnia się poprzez możliwości jakie oferuje swoim użytkownikom.

Ogólnie są nimi konfigurowalność produktów bądź usług –  czyli możliwość ich całkowitego lub częściowego tworzenia oraz dokonywania w nich zmian np. łączenia elementów, edycji modułów – a to wszystko w zgodzie z możliwościami produkcyjnymi firmy oferującej personalizację. Kolejnymi wyróżnikami jest wizualizacja 2D lub wizualizacja 3D udostępniana w czasie rzeczywistym, a także wyświetlana aktualna cena oraz w efekcie końcowym możliwość złożenia zamówienia lub zakup spersonalizowanego produktu.

Tworzenie spersonalizowanego produktu bądź spersonalizowanej usługi może następować zarówno poprzez kontakt z konsultantem obsługującym klienta, jak również przez narzędzia – konfiguratory produktów lub konfiguratory usług.

Aktualnie wiele sklepów internetowych, a także stron www posiada prostszą, bądź bardziej zaawansowaną możliwość konfiguracji.

Personalizacja bardzo dobrze sprawdza się w branży motoryzacyjnej, modowej (buty, koszule, koszulki, galanteria, biżuteria), meblowej, a także rolet, żaluzji, fotowoltaiki, oraz usług typu: pranie tapicerek i wykładzin, czyszczenie paneli PV. 

Jedną z firm, która na dużą skalę rozszerzyła swój biznes o obszar personalizacji jest Nike.

Użytkownicy na podstawie dostępnych modeli mogą tworzyć własne wersje kolorystyczne każdego elementu buta, dodawać spersonalizowaną treść, co czyni je bardzo atrakcyjnymi i dopasowanymi do indywidualnego zamówienia. Zdjęcia prezentują wnętrze konfiguratora podczas personalizacji wybranych modelów butów Nike By You

 

Kolejnym przykładem jest IMPEL24dla którego tworzymy konfiguratory usług. Dostępne konfiguratory dotyczą usług dezynfekcji, czyszczenia paneli PV, sprzątania gabinetów lekarskich, prania tapicerek i wykładzin czy sprzątania na cmentarzu. Każde rozwiązanie wymaga podanie adresu miejsca wykonania usługi, jak na poniższym screenie. Ponadto należy uzupełnić interesujące użytkownika pola. W przypadku prania wykładzin lub dywanów, a także czyszczenia tapicerki są nimi metry kwadratowe dywanu, ilość wersalek, narożników, puf, foteli, krzesł tapicerowanych, ewentualna zgody na impregnację oraz ilość plam do usunięcia.

 

W efekcie wprowadzone dane są podstawą do wyliczenia ceny usługi wraz z dojazdem. Co z kolei jest ważną informacją umożliwiającą złożenie zamówienia lub kupna usługi.

 

 

Dlatego, jeśli jesteś producentem / usługodawcą, który chciałaby wdrożyć kreator, to opowiemy Ci o możliwościach konfiguratorów, które tworzymy – w tym integracjach, stosowanych technologiach czy sposobie współpracy. W Effectivity dostarczamy nowoczesne rozwiązania.

 

Informujemy, że nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Prosimy Cię o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w Polityce Prywatności.
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies we wskazanych w niej celach (w tym profilowanie), prosimy o wyłączenie cookies w przeglądarce lub opuszczenie strony.