fbpx

Zawartość strony www. O czym należy pamiętać?

08.07 2 min

Jakiś czas temu opisywaliśmy główne cele jakie spełnia wizytówka firmy online. Z kolei w tym artykule odpowiemy na pytanie, o czym warto pamiętać tworząc stronę internetową oraz na czym skupiają swoją uwagę jej użytkownicy.

Co powinna zawierać strona www Twojego biznesu?

Wiele czynników ma wpływ na to, aby odbiorcy po wejściu na stronę pozostali na niej przez dłuższy czas, a w efekcie dokonali konwersji. Zależne jest to m.in. od pierwszego wrażenia, intuicyjności poruszania się po stronie, dopasowania wartościowych informacji czy możliwości szybkiego kontaktu. Buduj na swojej stronie wizerunek eksperta, ale nie zapomnij o tym, kim jest Twój odbiorca – to do niego dopasowywać będziesz język treści. 

Spójna identyfikacja wizualna dla stworzonej witryny oraz jej powtarzalność w wielu kanałach komunikacji skutecznie budować będzie rozpoznawalność wokół marki. 

Logo jest to jedna z części identyfikacji firmy. Ważne jest, aby wyróżniało się zarówno poprzez swoją przejrzystość, lekkość w przekazie, jak również nowoczesność.

Kolorystyka. Dlatego wybór dopasowanych do biznesu kolorów powinien być przemyślany tak, aby przyciągać użytkowników oraz zapewniać im profesjonalny przekaz. 

 

 

O jakich podstronach należy pamiętać?

Krótko mówiąc – dopasowanych, zarówno do jej głównego celu, jak i do działalności firmy. W zależności od wielkości budowanej witryny będą nimi:

  • Oferta, informująca o usługach, a składająca się z jednej lub wielu podstron (przykład realizacji witryny RST SM oraz case study strony www Erkado);
  • podstrona, która uwiarygodni firmę oraz pokaże, jak Twój biznes wyglądał na przestrzeni lat, jego zmiany, rozwój, liczby (może to być O nas, O firmie, Poznaj nas, itp.);
  • Portfolio, Blog oraz Kariera – których główną rolą jest wartościowa komunikacja na linii użytkownik – przyszły klient czy pracownik;
  • jako ostatnia, a jednak bardzo ważna jest Kontakt, na której nie tylko umieszczamy informacje adresowe firmy, ale przede wszystkim wszelkie możliwe drogi kontaktu z nami – od maili, przez nr. telefonów czy formularze. 

 

Istotna jest także przemyślana lokalizacja treści w witrynie, która pozwoli użytkownikom na intuicyjne przeglądanie i nawigację po każdej z nich. Z kolei dodane przyciski CTA zwiększą możliwość kontaktu odbiorców z firmą. Warto również pamiętać o dodaniu ikon profili w mediach społecznościowych. Aktualni użytkownicy szukają potwierdzenia tego co opisaliśmy w witrynie, dlatego prowadzony na bieżąco fanpage w Social Mediach wzmocni wiarygodność firmy i pozwoli na poznanie jej od mniej formalnej strony. 

 

 Na co jeszcze zwracają uwagę użytkownicy? 

Responsywność strony to taka cecha, którą docenią użytkownicy mobilni. Dopasowany do ekranów smartfonów czy tabletów obraz jest czytelny i umożliwia przyjemne przeglądanie bez strat widoczności i jakości. Aktualnie stale wzrastająca liczba użytkowników robiących zakupy online, wyszukująca informacji czy prowadząca biznesy w internecie pokazuje nam, że responsywność stron internetowych jest obowiązkowa.

Dlatego pamiętając o wymaganiach nie tylko użytkowników, ale także wyszukiwarek tworzymy responsywne strony www, przeprowadzamy optymalizację szybkości ładowania oraz dbamy o wstępną optymalizację pod względem SEO.

 

Jakie strony online tworzymy?

Przede wszystkim w Effectivity tworzymy nowoczesne oparte o dedykowane rozwiązania strony www dla biznesów, wykorzystując system CMS WordPress. Oferujemy ich budowę wraz z etapem projektowym, posługując się wcześniej wypracowaną specyfikacją. 

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie, podzielimy się naszym doświadczeniem, doradzimy oraz opowiemy jak współpracujemy.

#planowaniestronywww

Mogą zainteresować Cię również

Informujemy, że nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Prosimy Cię o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w Polityce Prywatności.
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies we wskazanych w niej celach (w tym profilowanie), prosimy o wyłączenie cookies w przeglądarce lub opuszczenie strony.