fbpx

4 korzyści konfiguratora produktów. Rozwiązanie dla przedsiębiorców.

25.01 3 min

Co to jest personalizacja produktów?

Kilka korzyści konfiguratorów wymienialiśmy już w artykule “Jak powstaje konfigurator produktów”. Tym razem postaramy się szerzej opisać jakie zalety posiadają budowane przez Effectivity rozwiązania i w jaki sposób korzyści te mogą pomagać.

Na początku przybliżymy jednak, czym jest personalizacja produktów, gdyż to dzięki niej możemy oczekiwać od producentów, dystrybutorów, a także sklepów internetowych dostosowania oferty do naszych potrzeb i pragnień. 

W raporcie Marketerplus z 2019 czytamy: “Według raportu, przygotowanego przez firmy Evergage i Researchscape International, 98% badanych marketerów twierdzi, że personalizacja ma wpływ na pogłębianie relacji z klientami, a 88% uważa, że odbiorcy oczekują od nich spersonalizowanych doświadczeń.”[1]

Z personalizacji już nie tylko korzystamy na co dzień, ale także jej oczekujemy. Ułatwia nam pozyskiwanie informacji i podejmowanie decyzji, co jest bardzo istotne w tak szybko rozwijającym się świecie. 

Personalizacja, czy inaczej również kastomizacja produktów to dopasowanie ich w części lub w całości do potrzeb odbiorcy. Takie dopasowanie może dziać się dzięki samemu klientowi, np. poprzez udostępnione przez producenta narzędzie, jakim jest konfigurator produktów. Z kolei konfigurator możemy traktować również jako kanał sprzedażowo-marketingowy, gdyż dzięki jego działaniu zyskuje zarówno przedsiębiorca, jak i jego klienci.

Rosnąca świadomość potrzeb i coraz większy wybór sprawiają, że jako konsumenci poszukujemy jednocześnie niestandardowych, a zarazem dopasowanych produktów. Z kolei firmy w tym trendzie upatrują nowych możliwości, które pozytywnie wpłyną na ich rozwój i zwiększą zyski. Sukcesem w personalizacji produktów mogą pochwalić się marki, takie jak: Adidas, Starbucks, Nike, McDonald oraz wiele innych.

 

Problemy przedsiębiorców

Zacznijmy od tego, że decyzję dotyczącą inwestycji w dedykowany kreator poprzedza wiele czynników. Mogą nimi być pojawiające się sygnały wewnątrz przedsiębiorstwa, czyli problemy w obsłudze klienta, wzrost zainteresowania odbiorców dopasowanymi produktami, chęć zwiększenia zysków, albo rozwój przedsiębiorstwa w sferze e-commerce. 

Przykładowo, brak przejrzystości całej oferty to jeden z problemów producentów oferujących wiele konfiguracji, połączeń swojego produktu. Niektóre produkty nie są wyświetlane na stronie czy w sklepie internetowym, czasem nie ma także informacji o możliwości konfiguracji czy łączeniu ich z innymi produktami. Lecz nie o informację tu chodzi, gdyż ta z łatwością może zostać zamieszczona. Chodzi przede wszystkim o umożliwienie klientom  personalizacji poprzez szybkie i proste wyszukanie, dopasowany dobór dodatków, wizualizację i złożenie zamówienia, a także kupna tego czego potrzebują, co stworzyli, bez niepotrzebnego wykonywania kilku telefonów i mejli do biura obsługi lub kupowania tylko tego co jest pokazane. 

Właśnie brak łatwego i intuicyjnego komponowania dopasowanych produktów może odstraszać klientów. Z kolei duża ilość czasu poświęcana na mailowy bądź telefoniczny kontakt z odbiorcami, w celu ustalenia parametrów ich personalizowanego produktu, to kolejny sygnał, który wskaże producentowi, że konfigurator produktów mógłby prowadzić do jego skrócenia i zadowolenia klientów.

 

W jaki sposób konfiguratory mogą pomóc Twojej firmie? Jakie są ich zalety?

Zastosowanie konfiguratora produktów może okazać się bardzo pomocne w rozwiązaniu dotychczasowych problemów. Warto więc zwrócić uwagę no korzyści które oferuje:

1.Dopasowane algorytmy działania to podstawowa cecha kreatorów. Daje ona gwarancję na to, że powstałe produkty są możliwe do produkcji oraz, że uwzględnione w nim zostały wszystkie możliwe konfiguracje. Z kolei w przypadku konfiguratora opartego o pytania zastosowane algorytmy powodują wyświetlanie użytkownikowi najlepiej dopasowanych propozycji produktu (sprawdź nasze realizacje).

2.Nieograniczony czas odpowiedzi na pytania, wybór dopasowanych parametrów, czy możliwość zapisania tworzonego produktu oraz jego edycji zwiększa pewność poprawnie złożonych zamówień bez konieczności kontaktu z biurem obsługi.

3.Intuicyjne rozmieszczenie komponentów daje możliwość łatwego poruszania się po aplikacji oraz tworzenia podobną ścieżką wielu różnych personalizowanych produktów, nawet takich, o których klienci wcześniej nie wiedzieli.

4.Wizualizacja idealnego produktu, daje klientowi poczucie, że to co tworzy odpowiada jego potrzebom, zwiększa zaufanie, a także daje prawdopodobieństwo kolejnego kroku, czyli złożenia zapytania bądź zamówienia.

5. Ułatwia zakupy wielu grupom odbiorców o różnych potrzebach. Wynika z tego, że za pomocą tego samego narzędzia wiele osób może tworzyć wiele różniących się od siebie produktów(choć opartych o produkt główny), trafiając w różne gusta i potrzeby klientów. Przykładowo klient A skonfigurował drzwi drewniane dębowe, prawostronne, wejściowe z kołatką i dodatkami typu przeszklenie, z kolei klient B stworzył drzwi z płyty lewostronne, biurowe, białe z klamką. Produktem nadal są drzwi, jednak różnią się potrzeby klientów.

 

Jest jeszcze wiele innych korzyści konfiguratorów , które przemawiają za tym rozwiązaniem. Jeśli jednak chciałbyś wiedzieć więcej, albo poprawić obsługę swojego klienta, a przy tym mieć pewność, że zarówno proces tworzenia aplikacji konfiguratora, jak i samo narzędzie będą dopasowane do potrzeb Twojego biznesu, to skontaktuj się z nami.

 

[1]  https://marketerplus.pl/wp-content/uploads/2019/07/Raport-automatyzacja-i-personalizacja-2019-marketerplus.pdf

#zaletykonfiguratora

#rozwiązaniedlaproducentów

#personalizacja produktów

Mogą zainteresować Cię również

Informujemy, że nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Prosimy Cię o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w Polityce Prywatności.
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies we wskazanych w niej celach (w tym profilowanie), prosimy o wyłączenie cookies w przeglądarce lub opuszczenie strony.