fbpx

O marketingu w naszym software house – i nie tylko

O marketingu w naszym software house – i nie tylko O marketingu w naszym software house – i nie tylko

Pierwsze optymalizacje

Tym razem podzielimy się z Wami doświadczeniem prowadzenia marketingu w software house.

Zacznijmy od tego, że podzieliliśmy sobie marketing na zewnętrzny – wykonywany z myślą o pozyskaniu nowych leadów i budowaniu wizerunku firmy oraz działania nakierowane na wnętrze firmy (z korzyścią m.in. dla naszych obecnych i przyszłych pracowników).

Dobre kilka lat temu, zanim w pełni rozpoczęliśmy długofalowe działania marketingowe zdecydowaliśmy się szczegółowo zbadać całą naszą dotychczasową aktywność reklamowo-promocyjną i określić, w którym miejscu jesteśmy, a także czego potrzebujemy do dalszego rozwoju. Nasz audyt polegał na analizie dotychczasowych kanałów i stosowanych metod promowania usług, posiadanych materiałów marketingowych, uzyskiwanych wyników, ponoszonych kosztów oraz na analizie potrzeb firmy.

Tuż po pierwszych podsumowaniach i wykonanych pracach zajęliśmy się stroną internetową. Na wstępie omówiliśmy potrzeby naszej firmy, w tym ulepszeń i zmian, które chcieliśmy wprowadzić, zrobiliśmy także porównanie konkurencji. W efekcie tych działań powstały nowe podstrony, a w nich sporo wartościowych treści, case studies zrealizowanych projektów oraz ogólne wnioski na przyszłość. Oczywiście to był początek optymalizacji naszej witryny. W następnych miesiącach doszły do tego regularna optymalizacja widoczności strony w wyszukiwarce, regularne dostarczanie nowych treści czy kolejne uszczegółowienie zakresu realizowanych usług. Te działania szły i nadal idą w parze ze zwiększającą się liczbą klientów, pracowników, a także wzrostem powierzchni biurowej.

 

Na czym opieramy marketing w software house?

Aktualnie każde ulepszenia zarówno do strony www, jak i wszystkich kanałów wprowadzamy na podstawie strategii marketingowej.

Cały czas przyglądamy się naszym usługom oraz potrzebom klientów. Wiedząc, że marketing najlepiej sprawdza się, w przypadku gdy jesteśmy świadomi do kogo kierujemy komunikaty stale współpracujemy ze sprzedażą. Oczywiście próbujemy nowych dróg, sprawdzamy różne komunikaty czy nieraz zawieszamy działania reklamowe ze względu na bardzo dużą ilość zamówień. Jednak wierzymy, że bardzo ważnym elementem marketingu i sprzedaży, w tym i najbliższym czasie będzie wypracowanie trwałych relacji z klientami opartych nie na sloganach lecz zaufaniu, poczuciu bezpieczeństwa i faktach (case’ach naszych klientów, sukcesach zespołu i naszej wiedzy).

Warto wspomnieć tu o mierzalności wyników, gdyż bez ich analizowania i raportowania nie byłoby przejrzystych wniosków. Warunkiem pomyślności całego procesu jest analiza danych.

Ponadto istotne dla nas są otwartość na kreatywne pomysły i rozwiązania, dopuszczenie możliwości popełniania błędów, wyciąganie z nich wniosków oraz ruchomy budżet. Z kolei jeśli połączymy to ze spersonalizowanym procesem sprzedaży to znacznie zwiększamy szanse sprzedażowe naszych usług.

 

Jakie działania podejmujemy wewnątrz firmy?

        

Działania nakierowane na obecnych i przyszłych pracowników mają ważny cel – dbanie o ich komfort pracy, atmosferę, a także poczucie zadowolenia i satysfakcji z wykonywanych zadań.

Wiadomo, że za przyjazną atmosferę odpowiedzialny jest każdy z nas. Dlatego wzajemne zrozumienie, również w przypadku konfliktów, poczucie humoru oraz szacunek wpływają na codzienny nastrój w firmie i jak najlepszą atmosferę w pracy. Liczy się dla nas także możliwość skupienia podczas wykonywanych zadań, dlatego pracujemy w kilkuosobowych pokojach, w których łatwiej o ciszę i koncentrację. Z kolei w celu omówienia tematów w szerszej grupie lub podzielenia się wiedzą na wewnętrznym szkoleniu organizujemy dodatkowe spotkania. Dbamy w ten sposób o płynne przekazywanie informacji i pełne zrozumienie tematu przez wszystkich.

Budujemy również więzi w szerszej grupie, szczególnie podczas codziennych wspólnych posiłków w jadalni, gdzie mamy czas na chwilę luźnej rozmowy między sobą.

Poza tymi momentami świętujemy wiele ważnych dni w roku. Należą do nich wigilijna kolacja firmowa, na którą zabieramy często osoby towarzyszące, a także wyjazd lub kolacja organizowane z okazji urodzin firmy. Istotne są dla nas też drobne święta, jak na przykład Dzień kobiet, Dzień mężczyzn, Dzień programisty, Tłusty czwartek i inne. Co ciekawe, podczas wielu z nich serwowane są nam pyszne pączki – to już taka mała tradycja 🙂 Prezentami, które dajemy sobie z tych okazji są najczęściej karty podarunkowe. Są one także w naszej puli benefitów dla zespołu. Benefity, to kolejny dodatek dbający o poczucie komfortu i zadowolenia pracownika. Karta sportowa, wspomniane karty podarunkowe, dofinansowanie szkoleń czy budżet na wspólne posiłki doceniają pracownika, są motywatorem i zwiększają jego zaangażowanie. A wspólnie wyjścia pozwalają na budowanie jeszcze bliższych relacji i przyjaźni.

Wiemy, że wszystkie wartościowe działania, które podejmujemy dla pracowników dają pozytywny feedback, poczucie satysfakcji z pracy i pracodawcy oraz przyczyniają się do uzyskiwania świetnych wyników.